…men det blir fel.

Jag har träffat otroligt många fantastiska lärare som verkligen kämpat för att nå mina barn. Ibland har det dock inte funkat alls och då är det oftast personkemin och då kan man inte göra mycket. Men sen finns det ändå några små grejer som jag vill tipsa om att man ska undvika om man är lärare, när man har hand om barn med NPF:
1) att tro att man skapar kämparglöd om man underkänner någon i ett ämne, som man uppenbarligen har svårt för.
2) att tro att man gör dem självständiga när man inte sätter upp ramar, såsom tidsramar, faktaramar…
3) att tro att man inte kan göra undantag, för ibland är det helt ok att lämna in uppgifterna senare, då blir de faktiskt gjorda.
4) att tro att man inte kan mötas. Det kan man, men ta gärna hjälp av oss föräldrar om det känns svårt.

Ja, det finns fler men ovanstående exempel är just såna som jag hör om dagligen som lärare använder i god tro.
Heja alla lärare som måste ta hand om 20-30 individer och anpassa sig efter dem, ni gör ett stort jobb, men glöm inte ta hjälp när ni inte mäktar med.

Med vänliga hyperhälsningar
MrsHyper
/Jessica Stigsdotter Axberg

Missa inte 100 bästa adhd-tipsen. Ett adhd-tips/dag 100 dagar i följd med start 1 januari 2017

Vill du prenumerera på MrsHyper?

Fyll i nedanstående så skickar jag ut en påminnelse då och då!
Vänliga hyperhälsningar / MrsHyper

Vänligen vänta...

Tack för att du vill få en liten påminnelse då och då!

Detta är inlägg, 31, dag 30 i intitiativet #blogg100 som går ut på att skriva minst ett blogginlägg om dagen i 100 dagar, med start den 1 mars 2018.

Prenumeration på nyhetsbrev

Fyll i nedanstående så skickar jag ut en påminnelse då och då!
Vänliga hyperhälsningar / MrsHyper

Vänligen vänta...

Tack för att du vill prenumerera!

Prenumerera på bloggen via epost

Ange din e-postadress för att prenumerera på den här bloggen och få meddelanden om nya inlägg via e-post.